כוכב נולד: איך הופכים לאלוף טניס?

להפוך לאלוף בטניס זה כמו להקים סטארט-אפ. עניין של חלום  גדול, תשוקה אמיתית, נחישות, התמדה ועבודה קשה. כמובן שהבסיס הוא קיומו של כישרון או פוטנציאל בסיסי, אולם אין בהם כדי לקצר את הדרך. אותה דרך שתוביל גם להתמודדות עם הפסדים כואבים עד להגעה להישגים משמעותיים. אמרנו סטארטאפ? אז בשונה מפיתוח מיזם מסוים, המבוסס על ידע טכנולוגי וממוקד בתחום ספציפי, בכדי להפוך את הנשגב למושג בטניס, לטפס לרמות הגבוהות של המשחק, עליכם להיות בולטים במגוון מיומנויות ותחומים, בהם:

כישורים פיזיים כישורים טכניים
מהירות פורהאנד בקהאנד, סרב, וולי, ריטרן
התמדה וסיבולתמשחק 3 מערכות
תגובהריטרן
קואורדינציהכל החבטות
באלנס דינאמיOverhead, התקרבות לרשת
קשר עין ידריטרן Return, חבטות כף יד וגב יד, התקרבות, וולי
כוח מתפרץסרב, סמש
מיומנויות מנטליותהבנת אסטרטגית טניס ויכולת ליישם אותה
ריכוזזכייה בנקודות חשובות במיוחד 30:15 או 4:2
שליטה רגשיתפוקר פייס אחרי איבוד נקודה
שליטה חשיבתיתמשחק מול מגוון רחב של יריבים ( אגרסיביים , משחקי בסיס, ממהרים לרשת, שמאליים..)
אומץ וביטחון עצמימשחק מול יריבים שאתה לא מכיר
עמידה בלחץמשחק טיי ברייק
כישרון לפתירת בעיותחבטות מנקודות שונות במגרש, בגבהים שונים, בקצב אחר וקבלת חבטות מאזורים שונים במגרש

 

אכן, הדבר מאתגר, אולם כדאי לדעת שגם האלופים הגדולים, שנולדו עם "מתנה"/כישרון מולד למשחק, נדרשו להזיע, להתאמץ ולעבוד ללא הפסקה כדי להפוך להיות מה שהם. במילים אחרות, נקודת הפתיחה טמונה קודם-כל בניצני כישרון או פוטנציאל למשחק ואחר-כך בתמהיל של אימונים מאסיביים, מאמנים טובים ותשתיות ברמה הגבוהה ביותר, עד להגעה לקצה גבול היכולת.

כל אלה אף מוסיפים ומפצים על חסרונות גנטיים על-ידי מקסום יתרונות מובנים. למשל, אגדת הטניס לינדזי דבנפורט לעולם לא יכלה להיות מהירה כמו אגדת טניס אחרת, ג'סטין הנין, לא משנה כמה שנים היא עבדה על מהירות עם המומחים המובילים בתחום. לכן, היא פיצתה על חוסר המהירות במיומנויות סופר מוכשרות אחרות כמו תזמון, תחושת כדור, כוח וכישורים רבים אחרים.

בשורה התחתונה, שחקנים בעלי כישורים חיוניים לטניס, כמו כישורים גופניים, מנטליים, טכניים ואסטרטגיים, יכולים להגיע לטניס ברמה עולמית עם אימון איכותי והכשרה מעמיקה.

ועדין, חשוב לזכור: טניס ברמה עולמית הוא לא הדרך היחידה לאושר ולהגשמה אישית. להיות מנצח טניס בעיר שלך, באזור או אפילו במדינה שלך זה הישג גדול בפני עצמו. המפתח הוא להעריך באופן מציאותי את "המתנות" והפוטנציאל שלכם ולאחר מכן להגדיר יעדים ריאליים, שכאשר יגיעו, יתנו את הסיפוק והביטחון להמשיך במטרות גבוהות יותר.

לסיכום, טניס זה משחק החיים, אולם החיים מזמנים הזדמנויות ומקומות רבים אחרים, שבהם אתם יכולים להצטיין, כל אחת ואחד לפי בחירתם, כל אחת ואחד לפי דרכם. ובקשה קטנה מאיתנו אליכם: אל תפסיקו לחלום, להאמין שהכול אפשרי, לשאוף תמיד להיות אלופים בטניס או בחיים.

 

 

כתבות קשורות
חדשות ועדכונים

כל מה שחדש ומעניין במרכזי הטניס בישראל, אירועים ותחרויות בטניס הישראלי והעולמי

אוראל קימחי מדגים תרגילים לסלייס מושלם!
[playlist type="video" ids="5415"]
להמשך קריאה
יוני ארליך מספר - מה שחקן טניס מקצוען שם בתיק טניס שלו!
[playlist type="video" ids="5412"]
להמשך קריאה
התפקיד הקריטי של יכולות מנטאליות ופיזיות במשחק הטניס
בעולם של טניס תחרותי, עולה השאלה מה מבדיל את השחקנים הטובים ביותר בעולם לבין שאר השחקנים? האם אלו היכולות הפיזיות חסרות התקדים שלהם או העמידות הנפשית הבלתי ניתנת לשבירה?מאמר זה בוחן את האינטראקציה בין כוח...
להמשך קריאה
אימוני חורף: כיצד אימוני טניס משפרים את הכושר הגופני
כאשר הטמפרטורות יורדות והחורף משתלט, רבים עשויים לשקול לארוז את ציוד הספורט שלהם עד חזרת החודשים החמים. עם זאת, עבור חובבי טניס, העונה הקרה מציגה הזדמנות ייחודית לשיפור הכושר הגופני ולשיפור המיומנויות במגרש. "אימוני חורף: כיצד אימוני טניס משפרים...
להמשך קריאה
כל מה שרציתם לדעת על תזונת ספורט של טניסאים צעירים

הנושא התזונתי הוא החוליה החלשה כדי לעשות את קפיצת המדרגה עבור טניסאים צעירים. הקפדה על כמה עקרונות חשובים בתזונת ספורט יכולה בהרבה מקרים לעשות את ההבדל ותורמת למיצוי הפוטנציאל ושיפור ביצועים. גם מחקרים מראים באופן מובהק שתזונה נכונה לפני,...

להמשך קריאה