מילון מונחי טניס

חשבתם שאתם יודעים מה זה הוט דוג, בייגל או love? חישבו שוב.. המרכז לטניס בישראל מגיש לכם את מילון מונחי הטניס השלם

א

אאוט (out) – מצב בו הכדור נחת מחוץ לשטח המותר למשחק, על מגרש הטניס.

אד (ad) – קיצור של אדוונטג' (Advantage), יתרון. הכרזת שופט כאשר יש נקודת יתרון לאחד השחקנים, במקרה שבו אחד מהם זכה בנקודה לאחר שוויון.

אוברגריפ / אובר-גריפ (overgrip) – חומר העוטף את ידית המחבט (ר' ערך: גריפ) כדי לספוג לחות ולשפר את האחיזה במחבט. נקרא גם: אובר-ראפ (overwrap).

אול-קורט (all-court) – סגנון משחק המרכיב את כל הסגנונות השונים, כולל בייסליין (קו-בסיס), טרנזישן (מעבר), סרב וגם וולי (Volley).

או-פי (OP) – אופורטיוניטי פוינט. נקודת הזדמנות: 15-30, אפשרות לשבור סרב.

איי-טי-פי (ATP) – קיצור של איגוד מקצועני הטניס, הגוף הארגוני הראשי למשחקי טניס גברים. שמו של הגוף המקביל עבור טניס נשים הוא דבליו-טי-איי (WTA).

איי-טי-אף (ITF) – פדרציית הטניס הבינלאומית. הגוף המפקח על הטניס העולמי. הוקם ב-1913.

אייס (ace) – חבטת הגשה ('סרב') הנוחתת בשטח השחקן היריב, שבה היריב אינו מצליח לגעת בכדור. מזכה את השחקן המגיש בנקודה. לרוב חזקה, ונוטה לנחות באחת הפינות של איזור ה'סרוויס בוקס'.

איי-פין (IPIN) – מספר זיהוי שחקן בינלאומי. מספר סידורי של כל שחקן טניס מקצועי רשום בעולם. מאגר המספרים מנוהל על ידי ארגון ה-ITF (ר' ערך: איי-טי-אף).

אלי (alley) – האיזור הצדדי הצר במגרש הטניס, שבין קווי משחקי היחידים והזוגות. נקראים ביחד: 'טראמליינז' (Tramlines).

אמפייר (umpire) – ר' ערך: שופט כיסא.

אנדרספין (underspin) – ר' ערך: בקספין.

ב

בול בוי (ball boy) – אדם, לרוב ילד או ילדה, שתפקידם להחזיר את כדורי הטניס שעפו מחוץ לשטח המשחק, או שנתקעו ברשת. כמו כן, תפקידם לספק כדורים למגישים. חלק מהם כורעים ברך על יד הרשת, וחלק עומדים מאחור כדי לחלק כדורים למגישים. נקראים גם: בול גירל (ball girl) או בול קיד (ball kid).

בייגל (bagle) – כינוי למערכה שמסתיימת בתוצאה 6:0. במידה והתוצאה במשחק היא 6:0 6:0 הכינוי הוא דאבל בייגל. הבייגל נחשב לתוצאה משפילה, מבחינת המפסיד כמובן, שכל שחקן מנסה להימנע ממנה בכל מחיר. ההסבר לכינוי: דמיון בין הספרה 0 ובין בייגלה. ר' ערך: ברדסטיק.

בייסליין – ר' ערך: קו הגשה.

בקהנד (backhand) – חבטה המבוצעת כאשר גב היד מופנה לעבר הכדור בזמן המגע. מכת בקהנד תבוצע על ידי שחקן ימני כאשר הכדור נמצא בצד השמאלי של המגרש, או כאשר שחקן שמאלי חובט בכדור המגיע לצד ימין של המגרש. המונח ההפוך: פורהנד (ר' ערך)

בקספין (backspin) – כדור המסתובב אחורה בזמן שהוא מתנועע באוויר. עקב תנועה זו, הוא נוטה להתרומם באוויר ולצבור פחות מרחק, בגלל זווית התעופה שלו. נקרא גם: אנדרקאט (undercut). ההיפך מן המונח טופספין (ר' ערך). ר' גם ערך: סלייס.

ברדסטיק (breadstick) – כינוי למצב של הפסד או ניצחון במערכה בתוצאה 6-1, עקב הדמיון בין הספרה 1 ובין מקל-לחם. ר' ערך: בייגל.

ברייק (break) – לנצח במשחקון בתור השחקן המקבל (להבדיל מן השחקן המגיש), או הקבוצה המקבלת. "שבירת סרב" נחשבת משמעותית כיוון שהמגיש נמצא בעמדת יתרון, בדרך כלל.

ברייק באק (break back) – לנצח במשחקון בתור השחקן המקבל (להבדיל מן השחקן המגיש) מדי לאחר הפסד במשחקון הקודם, בו אותו שחקן היה בעמדת המגיש.

 

ג

גב יד (חבטה) – ר' ערך "בקהנד"

גביע דייוויס (davis cup) – אליפות העולם בטניס לנבחרות לאומיות לגברים. מתקיימת כל שנה מאז 1900, במהלך כל השנה. הגוף המארגן: פדרציית הטניס הבינלאומית (ITF). המדינה הזוכה מוכרזת כאלופת העולם לאותה השנה. הנבחרות המובילות בדירוג העולמי: צרפת, ארגנטינה, בלגיה, בריטניה, קרואטיה ואוסטרליה. נבחרת גביע דיוויס של ישראל הצליחה ב-2009 להגיע לחצי הגמר בבית העליון.

גולדן סט (golden set) – מערכה בה מושג ניצחון 6-0 בלי להפסיד אף נקודה. ניצחון כזה דורש השגת 24 נקודות המינימום. ניצחון שכזה נדיר מאוד בטניס מקצועי, במיוחד בדרגות הגבוהות.

גולדן סלאם (golden slam) – ניצחון בכל ארבעת אליפויות ה-'גראנד סלאם' (ר' ערך) וגם במדליית זהב אולימפית בטניס, בשנה אחת. רק שחקן אחד בהיסטוריה של הטניס הצליח להשיג זאת: שטפי גראף ב-1988.

גיים (game) – משחקון, המהווה חלק מתוך סט (מערכה). כל סט בנוי מ-6 גיימים (משחקונים) לפחות. בכל גיים משחקים לפחות 4 נקודות. הספירה: 15 לנקודה הראשונה, 30 לשנייה, 40 לשלישית ולאחר מכן נצחון בגיים. במידה והתוצאה בתוך גיים היא 40:40, יש להשיג יתרון של שתי נקודות על מנת לזכות בגיים.

גיים פוינט (game point) – מצב ובו המגיש מוביל, וזקוק לנקודה אחת נוספת כדי לנצח במשחקון.

גראונדסטרוק (groundstroke) – חבטת-קרקע. חבטת פורהנד או בקהנד לאחר שהכדור קפץ פעם אחת על מגרש הטניס. חבטה זו מבוצעת, בדרך כלל, בחלק האחורי של המגרש, קרוב אל ה'בייסליין'. שחקן טניס המרבה בחבטות גראונדסטרוק נקרא, ברוב המקרים, בייסליינר.

גראנד סלאם (grand slam) – ארבעת הטורנירים החשובים ביותר בטניס העולמי. אליפות אוסטרליה הפתוחה (מלבורן), אליפות צרפת הפתוחה (רולאן גארוס), אליפות אנגליה (ווימבלדון) ואליפות ארה"ב הפתוחה (פלשינג מדו). המונח משמש גם לתיאור שחקן טניס שהצליח לזכות בכל ארבעת הטורנירים הללו בשנה אחת.

גריפ (grip) – שיטת אחיזת מחבט. שלוש השיטות הנפוצות ביותר: 1) קונטיננטלית; 2) מזרחית; 3) מערבית. רוב השחקנים מחליפים שיטות אחיזה במהלך המשחק, כדי להתאים את עצמם לאופי החבטה הנדרשת.

 

ד

דאבלס (doubles) – משחק זוגות בטניס: ארבעה שחקנים ו/או שחקניות, שניים בכל צד. מתקיים במגרש טניס רחב יותר בהשוואה למשחק יחידים (סינגלס), ולכן רוחב המגרש הוא 2.97 מטרים.

דאבל פולט (double fault) – החטאה כפולה ברציפות מצד שחקן הטניס המגיש. דוגמה: הכדור נעצר ברשת, או שהחבטה חזקה מדי ויוצאת מן השטח המותר. במצב כזה, היריב מקבל את הנקודה. ר' ערך: פולט.

דאמפנר (dampener) – מתקן גומי זעיר המודבק אל גידי המחבט, כדי לספוג חלק מן הרטט שנגרם כתוצאה ממכת הכדור. תרגום אפשרי: משכך זעזועים.

דד נט (dead net) – מצב שבו שחקן טניס זוכה בנקודה לאחר שהכדור פגע בחלק העליון של הרשת המפרידה, ואז נחת בחלק המגרש של השחקן היריב. מוגדר כחוקי, אירוע ממוזל עבור החובט.

דיוס (deuce) – תיקו 40-40 במשחק טניס. במצב זה, נדרש כל שחקן לקבל 2 נקודות ברציפות כדי לנצח את המשחקון. כאשר שחקן מקבל נקודה אחת במצב זה, הוא עולה לעמדת יתרון (ר' ערך: אדוונטג').

דיפולט (default) – פסילת שחקן טניס במהלך משחק ע"י השופט לאחר 4 אזהרות על הפרת קוד, בדרך כלל על סמך התנהגותו על המגרש. כאשר שני השחקנים נפסלים נוצר "דאבל דיפולט".

דיפ שוט (deep shot) – חבטה שבסופה הכדור נוחת קרוב אל קו הבסיס (בייסליין). להבדיל מחבטה שבה הכדור נוחת באיזור קרוב לרשת או באמצע מגרש הטניס.

דרופ שוט (drop shot) – חבטת סלייס (ר' ערך) שבה הכדור נוחת קרוב מאוד לרשת ובקושי קופץ, מה שמקשה מאוד על היריב להגיע ולהעביר אותה כראוי.

 

ה

האף-וולי (half-volley) – מכת גראונדסטרוק (ר' ערך) מיד לאחר נחיתת הכדור, תוך שהמחבט קרוב לקרקע המגרש.

הארד-קורט (hard-court) – סוג קשה של מגרש טניס, עשוי אספלט או בטון, בתוספת שכבה סינתטית/אקריליק עליונה. סוג זה נצבע בגוונים שונים, ונוטה להתאים למשחק מהיר-בינוני ועד מהיר.

הגשה – ר' ערך: סרב

הד (head) – החלק העליון במחבט, המכיל את רשת הגידים. ראש המחבט.

הוט דוג (hot dog) – חבטת טניס בין רגלי השחקן היריב.

הולד (hold) – ניצחון משחקון בזמן הגשה. ר' ערך: ברייק.

הוק-איי (hawk-eye) – מערכת ממוחשבת המחוברת למצלמות כדי לעקוב אחרי מסלול הכדור, למטרות צפייה חוזרת ושיפוט מדויק יותר.

הייל מרי (hail mary) – חבטת תִלוּל בזוית גבוה במיוחד, מעל היריב, למטרות הגנתיות בעיקר.

הנדיקאפינג (handicapping) – מתן יתרונות או פיצויים לשחקנים מסוימים כדי להשוות את התנאים לניצחון, במקרה של נחיתות כלשהי.

 

ו

ווייד (wide) – הכרזה בעת משחק טניס, על כך שהכדור נחת מחוץ למגרש, מעבר לקוי הצד.

וולי (volley) – חבטת מענה לפני שהכדור מספיק לנחות/לקפוץ על המגרש. בדרך כלל מבוצעת קרוב לרשת. מכיוון שמדובר בחבטה מהירה, היא נחשבת התקפית. דורשת מהירות רבה משני השחקנים.

ווינר (winner) – חבטה שלא זכתה למענה על ידי היריב, והמזכה את החובט בנקודה. תקף גם להגשה שלא זכתה למענה מהצד השני.

ח

חימר (clay) – משטח טבעי המורכב, בין השאר, מחומרים כמו אבן, פצל כתוש, לבנים וטיט. מגרשי חימר נפוצים, למשל, באליפות צרפת הפתוחה. צבעים: אדום, ירוק (רוביקו – קשיח). מגרשי חימר אינם נפוצים בארה"ב, קנדה ובריטניה. באנגלית: קליי.

חיתוך – ראה ערך "סלייס"

 

ט

טאץ' (touch) – נגיעה אסורה ברשת מגרש הטניס, בעת משחק ובזמן שהכדור נמצא באוויר. הנוגע ברשת מפסיד נקודה.

טוס (toss) – הטלת מטבע בתחילת המשחק, כדי לקבוע מי מבין השחקנים יגיש ראשון.

טופספין (topspin) – כדור המסתובב קדימה בזמן שהוא מתנועע באוויר. עקב תנועה זו, הוא נוטה ליפול במהירות, עקב החיכוך עם האוויר. ההיפך מן המונח בקספין (ר' ערך).

טיי-ברייק (tie-break) – שבירת שוויון. אם התוצאה בסט היא תיקו 6:6, יש לשחק משחקון קובע עד 7 נקודות; במשחקון זה נדרש הפרש שתי נקודות למנצח, אז המנצח במשחקון הקובע זוכה בסט. שיטת הגשה: הראשון מגיש נקודה אחת, ולאחר מכן – כל שחקן מגיש שתי נקודות לסירוגין, עד להכרעה במשחקון. בחלק מהטורנירים הבינלאומיים לא נהוג להפעיל טיי-ברייק.

טי פוינט (T-Point) – נקודת החיבור בין נקודת האמצע (סנטר ליין) ובין נקודת ההגשה (סרוויס ליין). נקראת כך מכיוון שהיא מזכירה את האות האנגלית 'טי' (T). נקראת גם: טי-ספוט.

טעות בלתי מחוייבת (unforced error) – שגיאה של שחקן שאינה תוצאה של כדור קשה שנחבט עך ידי היריב (כדור לרשת או לאאוט). מספר הטעויות הבלתי מחויבות נספרות בדרך כלל לצורכי סטטיסטיקה ומצביעות על רמת המשחק של כל שחקן.

טראמליין (tramline) – קו הגבול החיצוני במגרש טניס, המגדיר את גבולות הגזרה המותרים במשחק. הקו הרחב-יותר מיועד למשחקי הזוגות. הקו הצר מיועד למשחקי יחידים.

 

י

יתרון (advantage) – הניקוד הבא לאחר תוצאת שיוויון. במידה ושחקן שמוביל ביתרון מנצח את הנקודה הבאה, הוא זוכה ב'משחקון' (גיים; game). בלועזית: אדוונטג'.

כ

כף יד – ראה ערך "פורהנד"

 

ל

לאב (love) – אפס, בניקוד הטניס. שופטי הטניס אינם אומרים "זירו" כמילת ניקוד.

לוב (lob) – חבטת טניס גבוהה במיוחד, המכונה בעברית "תילול". מטרה התקפית: העברת הכדור מעל השחקן היריב, במיוחד אם הוא ממוקם קרוב לרשת, או באמצע המגרש – כדי לזכות בנקודה. מטרה הגנתית: כדי להעניק לחובט זמן להתאושש מריצה או התרחקות מן המרכז ו/או הרשת.

לט (let) – קריאה של שופט הכיסא לבצע משחק חוזר של אותה נקודה. מתרחש כאשר בזמן הגשה כדור הטניס פוגע ברשת לפני שהוא פוגע בצד השני של מגרש הטניס. מצב זה כאמור דורש הגשה נוספת, אם הכדור נחת בתחום המותר של איזור ההגשה (אם נחת בתחום האסור, מדובר ב'פולט'). אם מצב 'לט' מתרחש במהלך משחק (הפרעה חיצונית כלשהי למשחק), יש לשחק שוב את אותה הנקודה מתחילתה.

 

מ

מערכה (set) – ר' ערך: סט

מערכה על ההגשה (on serve) – מצב במהלך מערכה שבו סך השבירות ("ברייק") של כל שחקן הוא זהה בזמן הסרב, אף שחקן או זוג לא יכול לנצח את המערכה בלי שבירה או הגשה. מערכת יתרון דורשת שבירה אחת לפחות כדי לנצח.

משחקון (game) – ראה ערך "גיים"

 

נ

נט (net) – חבטה המסתיימת בפגיעה ברשת, ומובילה לנקודה לטובת השחקן היריב.

נקודת אליפות (championship point) – צ'מפיונשיפ פוינט. רגע דרמטי במשחק שבו חסרה לשחקן המוביל נקודה אחת בלבד כדי לנצח את כל הטורניר.

נקודת הזדמנות גדולה (major opportunity point) – מצב ניקוד 0-30. נקרא בקיצור: MOP.

נקודת מדליית זהב (gold medal point) – גולד מדאל פוינט. מצב בו לשחקן טניס במשחקים האולימפיים חסרה רק נקודה אחת כדי לקבל את המקום הראשון ולזכות במדליית זהב אולימפית.

נקודת מערכה (set point) – סט פוינט. מצב בו חסרה לשחקן נקודה אחת על מנת לנצח את המערכה כולה.

נקודת משחק (match point) – מאצ' פוינט. מצב בו לשחקן המוביל את המשחק חסרה רק נקודה אחת על מנת לנצח את המשחק.

נקודת משחקון (game point) – גיים פוינט. מצב בו חסרה לשחקן נקודה אחת על מנת לנצח את המשחקון.

נקודת שבירה (break point) – ברייק פוינט. מצב בו חסרה לשחקן נקודה אחת על מנת לנצח משחקון, שבו השחקן היריב הוא המגיש ולכן נהנה מיתרון מובנה. ר' ערך: ברייק.

 

ס

סוויטספוט (sweetspot) – החלק המרכזי בראש מחבט הטניס, שנחשב לנקודה הטובה ביותר עבור רוב החבטות. בתרגום לעברית: נקודה מתוקה.

סט (set) – מערכה. על מנת לנצח משחק טניס יש לזכות ב-2 סטים, אם משחקים משחק של הטוב מ-3 סטים (כפי שנהוג ברוב התחרויות) או בשלושה סטים, אם משחקים משחק של הטוב מ-5 סטים (בתחרויות גראנד סלאם וגביע דייוויס). על מנת לזכות בסט יש לנצח 6 משחקונים במהלך הסט. במידה והתוצאה בסט היא תיקו 5-5, משחקים עד 7. במידה והתוצאה היא תיקו 6-6 משחקים שובר שיוויון מכריע.

סטרינגס (strings) – שריגי המחבט, או מיתרים. החומר ממנו עשויה הרשת.

סינגלס (singles) – משחקי יחידים בטניס, להבדיל ממשחקי זוגות (doubles). במשחק יחידים רוחב המגרש הוא 5.48 מטר בלבד.

סלייס (slice) – חבטת טניס המפעילה 'אנדרספין' (סיבוב אחורי) על הכדור, כאשר כיוון המחבט מלמעלה למטה. החבטה גורמת לכדור 'לצוף' ולנחות בזווית נמוכה על המגרש.

סמאש (smash) – מכה אנכית חזקה, לרוב מבוצעת על ידי שחקן הטניס כשהוא קרוב לרשת. הכדור קופץ כה גבוה, עד שלא ניתן להשיב את חבטה כיוון שהוא יוצא מגבולות המגרש.

ספין (spin) – סיבוב הכדור תוך כדי שהוא נע באוויר. סוגי ספינים: בקספין, טופספין, אנדרספין (ר' ערך).

סרב (serve) – חבטת הגשה. הכדור חייב לנחות באיזור ה'סרוויס-בוקס' של מגרש היריב, דהיינו – במחצית הקרובה לרשת. חבטה זו משמשת למעשה כחבטת-פתיחה להשגת נקודה. ברבים: סרבים.

סרוויס בוקס (service box) – איזור מרובע בתוך  מגרש הטניס, סמוך לרשת ובין קווי-הצד (סייד-ליינס). באיזור זה, המחולק לשני צדדים (שמאלי וימני) חייב לנחות הכדור בכל הגשה.

סרוויס ליין (service line) – קו במגרש הטניס, מקביל לרשת, במרחק של 6.4 מטרים ממנה. מסמן את קצה איזור שטח ההגשה (ר' ערך: סרוויס בוקס)

 

פ

פולט (fault) – הגשה שמסתיימת בנפילת הכדור מחוץ לשטח ה"סרוויס בוקס" (ר' ערך) של היריב. המגיש לא זוכה בנקודה, במצב זה.

פורהנד (forehand) – חבטה רגילה בה החלק החזיתי של היד מופנה לכדור בזמן החבטה. ההיפך מ'בקהנד'. לדוגמה, חבטה של שחקן ימני כאשר הכדור נמצא בחלק הימני של המגרש, כאשר כף היד מופנית לכיוון הרשת/הכדור.

פוט פולט (foot fault) – שחקן מגיש ודורך על קו הבסיס לפני שהוא פוגע בכדור, העבירה נחשבת כמו עבירת הגשה רגילה של הגשה ברשת או הגשה בחוץ ושני עבירות כאלה יגררו שגיאה כפולה.

 

צ

צ'אלנג' (challenge) – מצב בו שחקן מבקש בדיקה חוזרת של קביעת המיקום בו נחת הכדור, בסיוע טכנולוגי (ר' ערך: הוק-איי). ניתן לביצוע רק במסגרת מספר טורנירים גדולים.

צ'יינג'-אובר (change-over) – מנוחה של 90 שניות בסיום כל משחקון לא-זוגי, כאשר השחקנים מחליפים צדדים.

 

ק

קו בסיס (base line) – קו הגשת הפתיחה. זהו הקו האחורי ביותר במגרש הטניס. אמצע הקו האופקי מסומן בקו אנכי קטן. באנגלית: בייסליין, בייס ליין.

קו הגשה (service line) – קו האמצע במגרש טניס. הקו חוצה לרוחב כל צד במגרש, כדי לסמן את הגבול שאותו אין לעבור בחבטת הגשה. באנגלית: סרוויס ליין.

קול (call) – קריאה קולית של שופט במגרש טניס, המכריזה על כך שהכדור נחת מחוץ לשטח המותר למשחק.

קורט (court) – מגרש הטניס.

 

ר

ראלי (rally) – סדרת חבטות-מענה לאחר סרב (הגשה). הסדרה מגיעה לסיומה כאשר אחד מן השחקים אינו מסוגל להשיב את הכדור למגרש היריב, או שאינו מסוגל להגיע לכדור כלל.

ריטרן (return) – חבטת החזרה לחבטת ההגשה. מענה של השחקן היריב ל"סרב" (ר' ערך: סרב).

 

ש

שאנק (shank) – חבטה שגויה באופן מובהק, לעתים עקב מכה בלתי-מכוונת במסגרת של מחבט הטניס. חבטות כאלו נוחתות לרוב מחוץ לשטח המותר של המגרש, אך עשויות לנחות גם במיקום חוקי.

שבירה (break) – מצב בו שחקן מנצח משחקון הגשה של היריב שלו. ר' ערך: ברייק.

שגיאה כפולה – ראה ערך "דאבל פולט"

שובר שיוויון – ראה ערך "טיי ברק"

שוליים – שולי המגרש אשר מסמנים את גבולות המגרש במשחק זוגות. במשחקי יחידים אסור להכות כדור לשוליים. ר' ערך: טראמליין.

שופט כיסא (chair umpire) – הסמכות האחרונה בקביעת עובדות על המגרש. מכריע בנושא מיקום נחיתת כדורים (אאוט), סוגיות הגשה ומיקום הרגליים על הקווים. השופט יושב על כיסא גבוה לצד הרשת. באנגלית: צ'ר אמפייר.

שמירה על ההגשה (hold serve) – ניצחון של משחקון על ידי השחקן המגיש. ההיפך ממצב "ברייק" (שבירה), בו השחקן היריב מצליח לנצח את המשחקון למרות שלא הגיש אותו. באנגלית: "הולד סרב".

 

ת

תילול – אחת מחבטות הקרקע בטניס. ראה ערך "לוב" (lob).

כתבות קשורות
חדשות ועדכונים

כל מה שחדש ומעניין במרכזי הטניס בישראל, אירועים ותחרויות בטניס הישראלי והעולמי

אוראל קימחי מדגים תרגילים לסלייס מושלם!
[playlist type="video" ids="5415"]
להמשך קריאה
יוני ארליך מספר - מה שחקן טניס מקצוען שם בתיק טניס שלו!
[playlist type="video" ids="5412"]
להמשך קריאה
התפקיד הקריטי של יכולות מנטאליות ופיזיות במשחק הטניס
בעולם של טניס תחרותי, עולה השאלה מה מבדיל את השחקנים הטובים ביותר בעולם לבין שאר השחקנים? האם אלו היכולות הפיזיות חסרות התקדים שלהם או העמידות הנפשית הבלתי ניתנת לשבירה?מאמר זה בוחן את האינטראקציה בין כוח...
להמשך קריאה
אימוני חורף: כיצד אימוני טניס משפרים את הכושר הגופני
כאשר הטמפרטורות יורדות והחורף משתלט, רבים עשויים לשקול לארוז את ציוד הספורט שלהם עד חזרת החודשים החמים. עם זאת, עבור חובבי טניס, העונה הקרה מציגה הזדמנות ייחודית לשיפור הכושר הגופני ולשיפור המיומנויות במגרש. "אימוני חורף: כיצד אימוני טניס משפרים...
להמשך קריאה
כל מה שרציתם לדעת על תזונת ספורט של טניסאים צעירים

הנושא התזונתי הוא החוליה החלשה כדי לעשות את קפיצת המדרגה עבור טניסאים צעירים. הקפדה על כמה עקרונות חשובים בתזונת ספורט יכולה בהרבה מקרים לעשות את ההבדל ותורמת למיצוי הפוטנציאל ושיפור ביצועים. גם מחקרים מראים באופן מובהק שתזונה נכונה לפני,...

להמשך קריאה