התכנית לילדים ממשפחות עולים

המרכז לטניס בישראל דוגל בעשייה ובפיתוח תכניות מיוחדות לילדי עולים. בשנים האחרונות פועל המרכז בקרב ילדים מהקהילה האתיופית, ומציע להם תכניות העצמה ומצוינות, הנשענות על פעילויות ספורטיביות וסדנאות חינוכיות המעניקות להם את הזדמנות להצטיין בספורט, לפתח כישורי מנהיגות, להתעלות מעל לחסמים החברתיים המקשים על השתלבותם בחברה ולהעז לחלום רחוק יותר מבעבר.

עוד מימי טרום ראשיתה של המדינה, החברה הישראלית צמחה ונבנתה מגל עלייה אחד למשנהו, ועם כל גל כזה, רובד חדש נוסף למרקם החברתי והתרבותי התוסס והמגוון בו נתברכנו. עולים חדשים הגיעו בהמוניהם מכל קצווי תבל: מאירופה בשנות ה-20 וה-30, מאסיה וצפון אפריקה בשנות ה-50 ומברית המועצות ואתיופיה במהלך העשורים האחרונים.

ההיסטוריה של המרכז לטניס בישראל אולי אינה ארוכה כמו זו של המדינה, אולם היא עשירה מאוד בעשייה למען ציבור העולים החדשים ובפיתוח והובלת תכניות העצמה לילדי העולים מברית המועצות ואתיופיה, כמו גם לילדי העובדים הזרים החיים בארץ.

כבר בשנות התשעים תפקד המרכז כבית שני לאלפי ילדים שעלו מברית המועצות, ובאמצעות סדנאות חינוכיות מיוחדות סייע להם ולבני משפחותיהם להתגבר על קשיי השפה והתרבות ולהשתלב באופן המיטבי בתהליך הקליטה וההתאקלמות בארץ.

בשנים האחרונות פועל המרכז לטניס באופן נמרץ בקרב עולים חדשים מהקהילות האתיופיות בישראל, אשר גם שנים אחרי עלייתן ארצה מתמודדות עם קשיים כלכליים, סוציו-אקונומיים ותרבותיים עצומים, ולעתים רואות עצמן כחלק נבדל מהחברה הישראלית. במיוחד בשבילם, פיתח המרכז לטניס בישראל מספר תכניות העצמה ומצוינות, הנשענות על פעילויות ספורטיביות וסדנאות חינוכיות, ומעניקות להם את ההזדמנות להצטיין בספורט, לפתח כישורי מנהיגות, להתעלות מעל לחסמים החברתיים המקשים על השתלבותם בחברה ובמרקם החיים בישראל ולהעז לחלום רחוק יותר מבעבר.

הניסיון שלנו מלמד אותנו שבכוחה של מסגרת חברתית-חינוכית יציבה לשנות מן הקצה את מסלול חיי הילדים העולים, לעצב את אופיים ולשפר לאין ערוך את ביטחונם העצמי. מי כמונו יודע – יותר ממחצית אנשי הצוות המקצועי שלנו הינם עולים חדשים לשעבר שהחלו את תהליך קליטתם בישראל על מגרשי הטניס שלנו וכיום מהווים מודל לחיקוי עבור דור חדש של ילדים.