תכנית המעצימה ילדים ובני נוער דרך הטניס ופעילויות ספורט והעשרה. היא מתקיימת ברב המרכזים ברחבי הארץ מקרית שמונה שבצפון ועד באר שבע שבדרום.

תכנית "חבק" מתקיימת במרכזי הטניס כבר למעלה מ-18 שנה, ומעצימה ילדים ובני נוער דרך הטניס ופעילויות ספורט והעשרה.

שוקי רחמן, מנהל תחום חינוך וקהילה ארצי מסביר: "קהל היעד שלנו הוא בעיקר ילדים ונוער בסיכון בגילאי 8-15. אנחנו עובדים עם ילדים שיש להם בעיות חברתיות, כלכליות ורגשיות. אנחנו משתפים פעולה עם בתי ספר ורשויות מקומיות ויוצרים משולש-תקשורת בין ההורים, המורים והצוותים במרכזי הטניס. פעמיים בשבוע הילדים מגיעים אלינו, יש להם אימוני טניס וכושר יחד עם עבודה חברתית ייחודית עם מנחה מוסמך. בין הנושאים הנלמדים במהלך השנה:  בניית קבוצה, הצבת יעדים, התמודדות עם הצלחה וכישלון, מנהיגות והובלה, ואורח חיים בריא. את כל זה אנו עושים על מגרש הטניס וכך נותנים להם כלים לחיים.

 

" מידי שנה אנו מצרפים למשפחת הטניס מאות ילדים הזקוקים לנו, כאלה הנמצאים במסגרת רווחה או שאין להם מענה בקהילה. סיפורי ההצלחה שלנו הם כשדרך התכנית הביטחון והערכה העצמית של הילדים עולה ובעיקר אנחנו שמחים שהילדים מאמינים בעצמם שהם מסוגלים להשיג כל מה שהם רוצים".

התוכנית פועלת לצורך קידום והעצמה חברתית ומנטלית של ילדים ובני נוער בסיכון, בעלי קשיי תפקוד ובעיות התנהגות. לצורך זה היא מופעלת ב-3 מישורים :

  •  קידום והעצמת ילדים ונערים בסיכון באמצעות פעילות ספורט – טניס וכושר גופני.
  •  קידום והעצמה באמצעות סיוע לימודי –שיעורי עזר בקבוצות קטנות.
  •  קידום והעצמה חברתית – סדנאות העצמה, העשרה וחיבור לקהילה.

למעלה מ-550 ילדים בסיכון מכל רחבי הארץ לוקחים מדי שבוע חלק בתכניות אלה, המחנכות אותם למשמעת ושליטה עצמית, מפתחות את ביטחונם העצמי ומסייעות להם להתגבר על הקשיים השונים בחייהם האישיים.